جهت استفاده راحت تر از مطالب سایت به عناوین مطالب وبلاگ در منوی اصلی سمت راست صفحه مراجعه و روی گزینه مورد نظر کلیک کنید.

با سلام در تاریخ ۱۳و۱۴/۳/۱۳۹۰ تیم هیئت کوهنوردی شهرستان مبارکه به اتفاق تیم کوهنوردی داراب فارس برنامه صعود به قله کلار و بازدید از دریاچه زیبای کلار انجام شده است .در ضمن سرپرست این برنامه آقای رضا سلمانی بوده اند.

قله کلار

در این برنامه با هماهنگی گروه داراب فارس تعداد ۷۰ نفر از کوهنوردان ساعت ۵ صبح جمعه ۱۳/۳/۹۰ به مبارکه رسیدند و در سالن ورزشگاه دانشگاه پیام نور مبارکه استراحت کردند و ساعت ۹ صبح برای گردش در شهر مبارکه توسط بچه های هیئت کوهنوردی به پارک ساحلی سرارود و بعد به سطح شهر رفتند و به سالن ورزشگاه برگشتند و پس از استراحت و صرف ناهار ساعت ۲ بعد از ظهر با عبور از شهر بروجن به گندمان رفتیم و از مرکز شهر دست راست پس از چشمه و پارک مادر دختر از مسیر باغ چیرو به تک درخت و از آنجا پس از یک ساعت به پای چشمه رسیدند و پس از برداشتن آب به ۵۰ متر بالاتر دست راست چشمه بچه های گروه داراب و مبارکه چادر زدند که مکان مورد نظر جای کمی برای چادر زدن بود که با همت گروه جای چادر ها را با کلنگ صاف کردند و شب را در آنجا سپری کردیم که باد شدیدی می آمد و سرد هم بود و ساعت ۵:۳۰ صبح گروه حرکت کردیم و ۸:۳۰ به دریاچه زیبای کلار رسیدیم و پس از صرف صبحانه کل گروه در ساعت ۹:۴۵ صعود کردیم و پس از نیم ساعت عکس گرفتن و استراحت که خیلی هم شلوغ بود و ۲ گروه دیگر از اقلید فارس و بوشهر هم آمده بودند و بعد از آن به سمت پایین حرکت کردیم و در باغ ناهار را خوردند و از همه دوستان و بخصوص تیم گروه داراب بخاطر اخلاق خوبشان تشکر می کنیم

موقعیت جغرافیایی و مختصات منطقه كوه كلار

استان چهارمحال و بختیاری دارای موقعیتی است كه حتی مناطق شهرنشین آن نیز در ارتفاع بالایی از سطح دریا واقع شدهاند؛ به طوری كه شهر بروجن، در ابتدای جاده سیاسرد دارای ارتفاع 2234 متر و شهر گندمان دارای ارتفاع 2246 متر از سطح دریا میباشد. با توجه به این كه مسیر اصلی صعود به كوه كلار از روستای نصیرآباد آغاز میشود، علاوه بر ارتفاع ، طول و عرض جغرافیایی نیز بیان میشود.

روستای نصیرآباد دارای ارتفاع 2220 متر از سطح دریا بوده و دارای طول جغرافیایی 508204 و عرض جغرافیای 3519038 میباشد.

تك درخت بید دارای ارتفاع 2454 متر از سطح دریا بوده و دارای طول جغرافیایی 506602 و عرض جغرافیای 3522446 میباشد.

دره چیراب دارای ارتفاع 2524 متر از سطح دریا بوده و دارای طول جغرافیایی 506079و عرض جغرافیای 3522436 میباشد.

. دریاچه بالای كوه كلار دارای ارتفاع 3428 متر از سطح دریا بوده و دارای طول جغرافیایی 503967 و عرض جغرافیای 3520268 میباشد.

قله كوه كلار دارای ارتفاع 3629 متر از سطح دریا بوده و دارای طول جغرافیایی 503086 و عرض جغرافیای 35201554 میباشد

دریاچه زیبای کلار

تاريخ : شنبه چهاردهم خرداد 1390 | 15:10 | نویسنده : سید رضا بنی هاشمی |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.