جهت استفاده راحت تر از مطالب سایت به عناوین مطالب وبلاگ در منوی اصلی سمت راست صفحه مراجعه و روی گزینه مورد نظر کلیک کنید.

با سلام خدمت دوستان در تاریخ ۱۲/۰۳/۱۳۹۰و ۱۳/۳/۱۳۹۰ تیمی ۸ نفره متشکل از هیات کوهنوردی شهرستان مبارکه (سید رضا بنی هاشمی و رجبعلی فخری از مبارکه )و تیم هیئت کوهنوردی شهرستان چادگان به سرپرستی آقای محسن جدیدی برنامه صعود به قله شاه شهیدان زردکوه بختیاری را با موفقیت انجام دادند و گزارش کامل این برنامه و عکسهای این برنامه را ارائه میکنم.

روز ۵شنبه ۱۲/۳/۹۰ ساعت ۱۰:۲۰ دقیقه صبح ما و آقا سید حامد از دوستان آقای جدیدی از مبارکه به سمت داران و روستای آنالوجه حرکت کردیم تا با بقیه گروه همراه و از آنجا به سمت زرد کوه حرکت کنیم.و ساعت ۱۲:۳۰به منزل آقای جدیدی رسیدیم و ناهار را میهمان خانواده آقای جدیدی بودیم و  از ایشان تشکر میکنیم.

ساعت ۱۴:۰۰از روستای آنالوجه داران به سمت زردکوه حرکت کردیم.از مسیر رزوه(امام زاده که پدر شاه عبد العضیم بوده اند)به سمت چلگرد حرکت کردیم بعد از گذشت از روستا های گشنیز جان و عادگان  وارد بخش چنار رود میشویم پس از گذشت از روستای کمیتک اورگان فراموشجان و کلیچه و میان رودان از کنار آبشار تونل اول کوهرنگ به سمت شیخ علیخان حرکت میکنیم در مسیر از کنار تابلو سر آقا سید به سمت چپ بالا میرویم و اولین دو راهی سمت چپ به جاده خاکی میرویم و این جاده خاکی ما را به سد تونل اول کوهرنگ می برد.منطقه بسیار زیبایی است و از دوردستها قلل زرد کوه پیدا بود و آبی که به سد اول تونل کوهرنگ می رسد از آب آبشار آب سفید و چشمه کوهرنگ میباشد و ما بقی آن سر ریز می کند و به سمت تونل دوم کوهرنگ می رود.و از روی پل به آن طرف می رویم و ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه  است و شروع کوهنوردی ما آغاز می گردد.

و پس از زمان کوتاهی به سمت چپ دره لاسبز می رسیم و باید این دره را تا انتها ادامه دهیم و بین راه به چشمه لا سبز که آب کمی داشت میرسیم و به بالای دره که رسیدیم (نشانه آن یک سنگ بسیار بزرگ است)باید به سمت راست مسیر را ادامه دهیم تا به خط الراس برسیم و آن طرف دره لا سبز دره بن سرخ است که تونل دوم کوهرنگ در آن قرار دارد و بعد از آن دره کول خدنگ است.و مسیر را که به بالای خط الراس ادامه دهیم به پناهگاه چال میشان میرسیم و در ساعت ۸ شب پس از گذر از دره های که شیب تندی داشت به پناهگاه رسیدیم بر خلاف انتظارمان منطقه کاملا پر از برف بود و شب را در پناهگاه استراحت کردیم شب سرد و باد شدیدی می وزید و شب را در پناهگاه چال میشان به همراه ۳ نفر کوهنورد دیگر که از شهرکرد آمده بودند خوابیدیم و این پناهگاه ظرفیت ۱۲ نفر را دارد.و راس ساعت ۳:۳۰ صبح روز جمعه ۱۳/۳/۱۳۹۰بیدار شدیم و بعد از صرف صبحانه ساعت ۵ صبح به سمت قله حرکت کردیم هوا سرد و تاریک بود از پناهگاه بعد از یک شیب تند برفی روی کاسه چال میشان قرار گرفتیم ومسیرمان را به سمت راست و تراورس ادامه دادیم حال از قله چال میشان نیز بیشتر ارتفاع گرفته بودیم و بر بالای چال میشان بودیم که از دور قله شاه شهیدان و خرسان و کلونچین خود نمایی می کرد و ادامه مسیر را روی چند شیب تند تراورس کردیم و  برف یخ بسته بود و باید با کرامپون و کلنگ(تبر کوهنوردی)مسیر باز میکردیم و در سال ۹۰ ما اولین گروه از کوهنوردان بودیم که قلل زردکوه را صعود می کردیم و در نهایت بعد از تلاشی سخت در ساعت ۸:۳۰ صبح بر روی قله شاه شهیدان رسیدیم و از بالای قله مناظر وصف ناشدنی بود و عظمت زردکوه را در آنجا متوجه می شوی و جای همه دوستان خالی و پس از استراحتی کوتاه به پایین حرکت کردیم و از پناهگاه ساعت ۱۱:۵۰ از پناهگاه حرکت کردیم و از مسیر دره لا سبز در ساعت ۱۴:۳۰ سوار مینی بوس که انتظار مارا می کشید سوار شدیم و به سمت چادگان روستای آنالوجه حرکت کردیم و از آنجا با آقای فخری به سمت مبارکه حرکت کردیم و در ساعت ۱۹ به شهر مبارکه رسیدیم.

خدا وندا تو را سپاس می گوییم که بار دیگر به ما توفیق دادی و توانستیم گوشه ای از زیبایی های  جهان پهناور تو را ببینیم.

نمایی از قله های زرد کوه

در مسیر صعود عبور از یخچال های برفی

بر فراز قله شاه شهیدان

عکس از فراز قله شاه شهیدان و نمای قله کلونچین و خرسان

پناهگاه چال میشان

تاريخ : شنبه چهاردهم خرداد 1390 | 15:5 | نویسنده : سید رضا بنی هاشمی |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.